Efter en viss oförklarlig återgång gällande ett visst symptom så har en av oss som står bakom den här sidan nu skruvat åt kraven och återgått till att äta i enlighet med fas 1 på Candida- dieten. Jag har även under ungefär tre veckor tagit probiotika i form av Inate 20-14 och LactiPlus Travel. För att göda probiotikan köpte jag prebiotika i form av fiberhusk. För att rensa levern så har jag tagit mjölktisteltabletter. Det sista inköpen var två riktiga fiender till Candida i form av Formula SF722 och Niacin. Så här stora inköp av preparat gör jag vanligtvis inte och gjorde det senast efter att vi gått på dieten i lite mer än en månad.
 
Vår kost har gjort att vi har mått bra och symptomen har verkligen försvunnit eller reducerats markant. Men som jag nämnde så återkom ett symptom nu nyligen, acnen. Detta var frustrerande och även om det inte var lika illa som tidigare så var det frustrerande.

Preparaten som nämns ovan har jag nu tagit i ungefär tre veckor enligt rekommenderad dos. Och resultaten lät inte vänta på sig! Efter en att huden först blossade upp dag två och tre så har huden nu gått och blivit fin som en en babyrumpa. Helt fantastiskt!
 
Min tanke är inte att ta såhär många tabletter dagligdags. Det ska inte heller behövas om kroppen är i balans. För att skapa denna balans bör Candida-dieten räcka gott och väl. Så jag hoppas att jag efter den här kuren kan gå tillbaka till att äta enligt fas 2 och göda min tarmflora med prebiotika från mat.